Διαφήμιση
 




Δελτίο Τύπου Tι σημαίνει εκπαιδευτικός
PDF Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 27 Απρίλιος 2010

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

-----

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

-----

Δελτίο Τύπου

Tι σημαίνει εκπαιδευτικός

Η πρώτη από τις νομοθετικές ρυθμίσεις για το Νέο Σχολείο αφορά στην αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού και το θέμα της αξιολόγησης. Η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού αφορά στο σχεδιασμό και στο να συμφωνήσουμε τι σημαίνει εκπαιδευτικός και ποιες είναι οι προϋποθέσεις του νέου επιστήμονα που θέλει να μπει στο εκπαιδευτικό σύστημα. Η παιδαγωγική κατάρτιση, η γνώση της επιστήμης, η δυνατότητα να αντιμετωπίσει κανείς τις προκλήσεις της τάξης, δηλαδή το ταλέντο που πρέπει να έχει ο άνθρωπος, ο οποίος βρίσκεται μέσα στην τάξη, είναι οι τρεις ενότητες, πάνω στις οποίες στηρίζεται ο σχεδιασμός του προφίλ του εκπαιδευτικού..

Βασική αρχή: «Μας ενδιαφέρει πρώτα τι θα γίνει μέσα στην τάξη».

Μας ενδιαφέρει πρώτα τι θα γίνει μέσα στην τάξη. Δηλαδή, ο εκπαιδευτικός που θα μπει μέσα στην τάξη, να έχει όλες τις προϋποθέσεις που πρέπει για να αποδίδει στο μάθημα και σε όλα αυτά, τα οποία σχεδιάζουμε σήμερα, που πραγματικά απαιτούν αυξημένες δυνατότητες και ικανότητες από τους εκπαιδευτικούς. Γι αυτό μεταξύ των άλλων πλέον καθορίζεται το πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης και δίνεται σε δύο επίπεδα σε αυτούς οι οποίοι είναι στα Πανεπιστήμια αλλά και σε αυτούς που όταν βγουν από αυτά θελήσουν αργότερα να πάρουν αυτό το πιστοποιητικό.

Ενιαίος τρόπος επιλογής και πρόσληψης: «Ίδιες ευκαιρίες σε όλους»

Οι συζητήσεις που αφορούν τους εκπαιδευτικούς, κατά κανόνα, εστιάζουν στο σύνολο αυτών που στην Ελλάδα ονομάζουμε «αδιόριστοι εκπαιδευτικοί». Γιατί ο όρος «αδιόριστοι εκπαιδευτικοί» θα μπορούσε σήμερα, όπως έχει το σύστημα, να θεωρηθεί ότι αφορά το σύνολο των επιστημόνων, που αποφοιτούν από τα ελληνικά πανεπιστήμια. Είναι 114 ειδικότητες εκτός από τους δασκάλους, που μπορούν να γίνουν εκπαιδευτικοί. Είναι πάνω από 120 χιλιάδες νέοι άνθρωποι, οι οποίοι θέλουν να εισέλθουν στο εκπαιδευτικό σύστημα. Η σημερινή λογική σε μεγάλο βαθμό έχει διαμορφωθεί, πολλές φορές με καλές προθέσεις, για την αντιμετώπιση πολύ έντονων προβλημάτων, πολλές φορές λόγω ισορροπιών, οι οποίες πρέπει να τηρούνται, πολλές φορές λόγω πιέσεων. Έχει διαμορφωθεί ένα εξαιρετικά πολύπλοκο σύστημα προσλήψεων, για το οποίο δεν ισχύει το ΑΣΕΠ. Δηλαδή το ΑΣΕΠ ισχύει μόνο στο 32%, άρα οι 80 χιλιάδες νέοι άνθρωποι, οι οποίοι πήραν μέρος και θα πάρουν και στους επόμενους διαγωνισμούς, δεν επιλέγονται. Ουσιαστικά δεν επιλέγουμε με κριτήρια την εξέτασή τους αλλά από διάφορους πίνακες που υπάρχουν σήμερα. Όσοι θέλουν να μπουν στην εκπαίδευση, εφόσον συμπληρώνουν αυτές τις προϋποθέσεις, τότε θα προσμετρούνται όλα τα επιμέρους κριτήρια και κίνητρα. Αυτό σημαίνει μια διαφορετική αλλαγή της φιλοσοφίας.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής

Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας

Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων

ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΓΑΒΑΛΑΣ

 

Τελευταία Ενημέρωση ( Τρίτη, 27 Απρίλιος 2010 10:27 )
 


 


FAIL (the browser should render some flash content, not this).

Customer Feedback
Feedback Analytics